Jul och klass 2-varning

Så var denna jul över. Trist tycker jag! Man går och väntar och längtar att julen ska komma. Men så vips, är den över.. Ett år kvar till nästa gång. Lika roligt varje år att se barnens tindrande ögon och sen som de väntat och längtat!

Jaha, så nu"ovädret" på väg mot oss. Hit till södra norrland. I skåne (där jag har släkt) har 500 bilar varit fast i snön.
Jag hoppas verkligen att vi inte får lika mycket snö som de har fått! Eller jo, självklart vill jag ju ha mycket snö ;)
Men inte så att det blir så att vägar blir avstängda och dylikt.
http://www.nyhetskanalen.se/webb_tv?videoId=1.1958967

Hoppas att ni haft en bra jul, precis som mig!
Om inte, så kanske den blir bättre nästa år :)


Ha en bra kväll alla!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men allt är ju inte över bara för att julen är över! Om en vecka firar vi ju ett nytt år, med fyrverkerier å grejjer. Kids love that!

Angående snön så tror jag att vi har lite mer vana och framförhållning i nuläget än vad sörlänningarna hade då deras snö kom.

Hur som helst:

God fortsättning vännen!

Keep on loving!

2010-12-25 @ 23:34:32
Postat av: Daniel

Camilla: tror ni uppe i Ljungaverk skulle ha lite problem också om de var som här :) de är inte snön som är problemet, det är vinden, ett exempel är att som julaftonsmorgonen när jaq körde till jobb så var de -10 grader och blåste 10m/s så med vindkyleffekten var de nästan -30.. bara de är inte så skoj, men när de är kallt och blåser så är snön lätt, och då blåser den iväg.. ifrån ängar och andra öppna fält som vi har gott om här nere, och där de blir lite lä så stannar snön, och bygger drivor istället.. då när jag körde till jobbet vilket är ca 2.5mil så är de bitvis ren asfalt, och ibland vid hus, eller träd eller skyltar eller ja vid vad som helst som de kan bli lä bakom stannar snön, så rätt som de är så dyker de upp en driva som täcker hela vägen och når upp till strax över huven på bilen, och då har jag en volvo v40, den drivan är ca 4-5meter lång, enda chansen att ta sig fram är att gasa de man kan igenom dom drivorna, för bromsar man så sitter man fast som berget.. så tänkt dig att vara tvungen att ladda på i ca 70km/h rakt igenom en vit mur.. kan lova de tar stopp och bilen åker och hoppar åt alla håll samtidigt, man är rätt glad om man har bilen pekandes åt rätt håll på andra sidan drivan, visst blir de drivor hemma också när de blåser, men jag har inte varit med om att de är så mycket som här och storleken på drivorna, så de är en väldigt stor orsak till att de blir problem här nere, samma sak för tågen, de spelar ingen roll om de står en stackare och sopar rent växeln, för 10 sekunder senare har den blåst igen.. de blir liksom lite lönlöst..

God Fortsättning på helgen önskar Daniel f.d Ljungabo ;) :) :D

2010-12-26 @ 00:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0