Så j*vla f*rbannad!!

Jag förstår mig inte på föräldrar som har sitt/sina barn lösa i bilen!!
Hur fan tänker de :mad:

Det är ofta som jag ser att barnen sitter helt fritt i bilen. En del utan kudde/och eller stol. Varav att en del sitter i förälderns knä. Obältat?!!
Vad, ja jag undrar vad har de innanför pannbenet som gör så mot sina älskade barn!?
Tror de att de kan skydda sitt barn med armarna som bälte?
Tycker de att "det är ju bara en liten kort bit, det händer inget på den lilla biten."

Om olyckan är framme, vad skulle de tänka då?
*Oj då, h*n blev visst skadad och fick en cp-skada
*Oj, h*n dog..
Hoppsan liksom, och bara rycka på axlarna och tänka att "äh, det är bara att köpa ett nytt barn på affär´n, eller göra ett nytt.

Jag vet ett barn vars föräldrar hade sitt barn löst i bilen sittandes i knät. De skulle "bara" åka en liten bit. Vad händer? Jo, de körde av vägen och det lilla barnet blev så skadad att den fick en cp-skada.  

Jag må ha varit "överbeskyddande".. När barnen skulle åka från dagis med mamma och Arvid till dem, så var de tvunga att ha stol/kudde att sitta i!

Efteråt kan jag tycka att det det hade ju räckt om de hade bälte på sig! Det var ju bara upp för backen, absolut ingen trafik efter den gatan och bara 100 meter.

Men det får ju stå för mig..
Jag är i alla fall rädda om mina barn! Jag vet inte vad jag skulle göra om jag skulle förlora dem :(



Snälla.. Om det finns en liten gnutta samvete hos er, så om inte för er skull så för Era barns skull, håll dem bältade och i kudde/stol!


Sov gott!

Kommentarer
Postat av: L. Fd. Ljungabo

Ja du, detta är ett ämne jag skulle kunna propagera för i evigheter. Jag kan verkligen inte förstå de föräldrar som inte använder bälte och bilstol/kudde till sina barn. Jag har själv tre barn, och skulle aldrig någonsin förlåta mig själv om något hände dem. Min svärfar sa en gång när jag bad honom hämta de två äldsta på skola resp. dagis, att "det är så kort bit, så kuddar behövs inte, jag kör så försiktigt." och det litar jag på, att HAN kör försiktigt... Men vad händer om han möter någon som kör vårdslöst, eller om han blir påkörd bakifrån!? Sånt kan man ju inte styra över... Oavsett hur försiktig man själv är i trafiken.

Näe, jag håller helt med dig... Jag tar hellre det säkra före det osäkra, och blir kallad hönsmamma, men sån är jag. Du är inte ensam.

Kram på dig!

2010-12-08 @ 10:11:45
Postat av: Kicka

"Det var ju bara upp för backen, absolut ingen trafik efter den gatan och bara 100 meter."



Ingen trafik? Kan ja absolut inte hålla med om, har dels en granne som vid flertal tillfällen kört både förfort och påverkad, och det både dag och natt. Och som kört upp både gräsmatta och mejat ner soptunnor.



Och sen har vi även dom som tycks tro att det är helt okej att köra som idioter fast de är både nykter och ren från annat skit.

2010-12-09 @ 22:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0