Tredje advent

Idag är det dags att tända det tredje aventsljuset. Vilket vi redan gjort, till frukosten.
Och julmusiken spelas för fulla muggar här hemma!

tredje-advent


Pepperkaksdegen är framtagen. Så här ska det bakas pepparkakor idag! Huset kommer att fyllas med ljuvlig väldoftande doft :)
Men, då Elias har haft magsjuka så vet jag kanske inte.. Jag funderar på om jag ska tordas baka pepparkakor egentligen med barnen.
Det var igår vid 10.30 som Elias... Ja, ni kan nog lista ut vad.
Men pepparkakorna ska ju gräddas, så det kan väl inte bli några smittbaciller i kakorna!? Eller :bigeyes:

Jag är i valet och kvalet kan jag lugnt säga..  Ångrar jag mig, så slänger jag in degen i kylen igen ;)

Och så ska ju julkorten skrivas också!
Det är lika roligt varje år att skriva dem :)

http://loenn.blogg.se/images/2008/miranda-nalle_13962893.jpg

Ha en mysig tredje advent!


Kommentarer
Postat av: Katrin Albinsson

Hej Eva!! Jag brukar smyga mig in och läsa din blogg nästan varje dag. ;-)

Jag skulle nog vänta med att baka pepparkakor....för risken är att ni andra bär på smittan. Men jag undrar också om de elaka bacillerna kan "gräddas" bort???



Ha en trevlig 3:e advent!!

Kram Kattis

2010-12-12 @ 12:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0