En liten dikt

Krama mig ofta
Av: Stina Norén


Krama mig ofta så blir jag glad och trygg,
låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.

Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
för även om jag klagar är ni ändå bäst.

Visa mig i handling vad respekt är för någonting,
lär mig se det vackra i världen runt omkring.

Tala om att jag duger just precis som jag är,
och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.

Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor.
och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor!!!

------------------------

Barn
Ur Svensk Åkeritidning 14/04 -

Barn är det största ansvaret
och den största glädjen.

Lika lätt som ett barn blir till
lika svårt är det att vara förälder.

Om du lyckas dölja hur jobbigt
det faktiskt kan vara
har du större chans
att så småningom också få barnbarn.

-------------------------

Mor och barn

Av: Okänd författare

 

En längtan, en lycka, ett barn, ett hopp

en gåva från himmelen jag just har fått.

Två händer, två fötter, ett ansikte så sött

ett efterlängtat litet barn jag just har fött.

 

Ett skrik, ett skratt, en kropp så varm

ett vackert litet barn jag håller i min arm.

Ett hjärta, en själ, ett helt nytt liv

ett barn som ska ta världen med flera små kliv.

 

Ensam, vilsen och lite rädd ibland

i mörkret du famlar efter en hand.

Sorgen och glädjen följer dina spår

livserfarenheten är följden du får.

 

Mamma, barn, två hjärtan, två själar

ett starkare band har ingen sett.

Något så stort, en känsla så stark

en kärlek som står på stadig mark.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0