Praktikplats

Jag har haft funderingar gällande det här med att skaffa praktikplats.

Som jag fattade det, så skulle/kunde man ju skaffa praktikplats på ett ställe där man inte varit tidigare.
Som jag funderade på vart jag skulle söka! Hjälp.. Vart vill jag kunna få chans att kunna få ett eventuellt jobb?
Så valet föll på sjukhemmet i Fränsta.
Peter på A.F sa att vi skulle nog få svar från dem innan midsommar.
Men jag hörde inget.. Fast jag förstod ju det. De har ju fullt med vikarier på sommaren!

Har inte hört nåt gällande någon praktik sen. På A.F har de rekommenderat att jag skulle söka, men inte tvingat mig.
Men så har jag funderat och funderat på om jag skulle ha en plats, nånstans. Men jag vill ju egentligen inte vara någon annanstans än på förskolor..

På ett ställe där jag är och vikarierar är det mycket små barn. Så jag sa till dem att jag hade funderat på om jag skulle söka praktik hos dem. Oj, så glada de blev!! :)
Idag ringde jag Peter på A.F och sa som det var.
Han skulle ringa dem och kolla upp lite saker.
Så antagligen på måndag börjar jag min praktik i Torpshammar.

Det känns på två vis..
Negativt
*Barnen måste vara fler timmar på dagis och fritids :( Och det tar mig emot!
*Och så får man ju ingen extra ersättning för att de har mer tid inom skol-och barnomsorgen. Det gör ju sig självt om man jobbar, då har man ju lönen!
Nu är det ju bara vanlig stämpling som ska räcka till för det. Tur att min sambo har ett jobb! Så vi ju två om försörjningen.

Positivt
*Jag känner mig som en välbehövlig hjälpande hand på arb.platsen! Två händer gör stor skillnad.


Jaja, vi får se hur det blir. Jag vet ju inte ens än hur många timmar jag ska göra på praktiken. Jag tror inte att det blir hela dagar, såsom 8 timmars dag. Jag tror även att jag ska ha några timmar till att söka jobb också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0