Rävar

Elias har svårt att säga "R". Det blir ett "J" istället.
Så det är lätt att det blir lite missförstånd!
Barnen vet så väl att de inte får svära.

En morgon fick jag höra honom säga:
-Men jävaj.
-Vad sa du?, frågade jag med en liten irritation i rösten.
-Men jag kan inte säga den med vassa tänder, sa han.
-Menar du räv, frågade jag.
-Ja, jag sa jävaj, inte jävlaj, fick jag till svar :D

Så nu istället för att han säger "jävlaj" (jävlar) säger han "jävaj" (rävar). För räv/rävar får han ju säga utan att jag ska bli arg! Smart kille det där ;)

Mammas älskade go´kille som alltid är "full i 17"! :)

Kommentarer
Postat av: Vickis

Dom kan dom små...!!!

2010-11-29 @ 07:43:17
Postat av: Reneé

Ha, ha, ha !! Va gulligt...

2010-11-30 @ 19:44:04
URL: http://motivlivh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0