Små barn

Idag har jag jobbat på ett nytt ställe. På en småbarns-avdelning dessutom :) Så mysigt och roligt det var! Och annorlunda.
Annorlunda då det bara är 1-2 åringar där. I stället för att det annars är blandade åldrar.
Allt är ju anpassat för de små, inga pärlor eller små legobitar eller annat smått och gott för dem, som stoppas i munnen.
För de små räcker det med att bara finnas tillhands. De vill gärna sätta sig i knät och och bara mysa. Så härligt så! :)
Jag hade väntat mig en "jobbig dag" med ont i huvudet och känna mig rent allmänt helt färdig. Men tvärtom! Det kändes tillfredsställande att vara till hands för de små gosiga, härliga ungarna :)
I morgon är det praktik som gäller igen. Om jag inte blir utringd..
På fredag har jag praktik från 8-12 och jobb från 12-17.30.


Den här veckan hade jag tänkt att på kvällarna så skulle jag putsa fönster, byta gardiner och ta fram ljusstakarna. Alltså innan helgen!
Tror nu att jag hunnit med det? Nej.
Eftersom att jag är borta hela långa dagarna så hinner jag inte med mig :(
När jag kommit hem så är det:
*Middagsdags
*Umgås med barnen (som varit bortlämnade hela dagen..)
*Fixa i ordning grabbarna för natten
*Läsa bok för dem
*Nattning av dem
Så när finnes tid till för allt?
På lördag få det såklart bli!
Fast då hade jag egentligen tänkt att jag och Lars skulle ha farit till stan för inhandling av `klappar till Rasmus och Elias..
Något måste prioreteras bort.



Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Känner igen det där med tidsbrist å då har inte jag några barn att tänka på å Bubben har jobbat natt hela veckan. Man tycker ju att man ska hinna med så mycket när man är själv hemma, men inte! Hur som helst så har jag börjat lite smått nu...=)

2010-11-24 @ 22:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0