Jag behöver semester!!

Ja, jag behöver en skön, avkopplande, härlig, välbehövlig och efterlängtad semester.
Jag skulle verkligen behöva få slippa vara en.. hushållerska, kan man kalla det för det :question:
Men det är väl så då jag har valt att skaffa sambo, barn och hus.. ;)

Jag ska hålla ordning på:
* Tvätt
* Städning
* Mat
* Etc, etc, etc...

Hemmet ska hållas rent och städat med andra ord!
Tror ni att jag lyckas med det? Nä, verkligen inte :( Jag mår verkligen dåligt då saker ligger framme och det inte är städat på en vecka :(

Oftast känner jag mig sur, grinig, på dåligt humör. Det vill jag inte!
Många som träffar mig säger att jag jämnt är glad. Vilket är roligt att höra :)
Men då vet de inte hur jag är hemma..
Innanför "trygga dörrar" så mår jag dåligt. Nästan jämnt är det stökigt hemma hos oss :( 
Jag mår dåligt om någon kommer på ett oanmält besök hit. Så de får se "skiten" :(
Jag orkar inte göra allt själv..

Säger bara en sak. SEMESTER!!! 
Jag behöver verkligen vila upp mig och få nya friska tag :)
Så jag orkar.. börja om på nytt..


Nog med gnäll!
Medans familjen softar i soffan så ska jag.. städa ;)


Ha en ba dag!


Kommentarer
Postat av: veronica

Men gumman... Du har för HÖGA krav på dig själv! Ingen är perfekt! Ingen älskar dig för att du har ett fläckfritt hem. Alla älskar dig för att DU är DU och är glad och harmonisk. Jag tror inte det är det där fläckfria som gör att du mår bra, utan tanken på att det ser fint ut om någon kommer på besök. Fint hem behöver inte betyda fint familjeliv...

Sätt dig ner och "lista" det som är viktigt för dig. Slår vad om att "det städade hemmet" kommer ganska långt ner på listan, som en dåligt-samvete-eftersläntrare. Överst kommer nog barnen, sambon, familjen, vännerna, måendet, semester...

Skulle jag komma hem till Er när du tycker att det är "kaos" så skulle jag ändå tycka att ni har jättefint! :-)

Puss gumman och sänk kraven. Sluta städa -börja leva, Eva ;-)

Kramisar

2010-10-23 @ 12:28:43
URL: http://blogg.amelia.se/siora77
Postat av: Fd. Ljugabo

Men du Eva... INGEN är perfekt. Du har två barn, och jag tror ingen kräver att du ska ha det kliniskt rent hemma. Jag har själv tre barn och två hundar, och alla kräver sin tid av mig. Mitt hem är ofta stökigt, absolut inte skitigt, men stökigt, och så får det vara, jag städar, men barnen måste komma i första hand. Dessutom är det så, att om jag kommer hem till någon som har det konstant välstädat, så börjar jag fundera hur mycket tid de verkligen lägger på sina barn, för det kan inte vara mycket... Nä, låt det vara stökigt ibland, som mamma har man ju dessutom en massa annat ansvar, såsom tvätt och matlagning, men det viktigaste av allt är att ge barnen den uppmärksamhet de behöver.

Kram på dig! Och försök minska kraven på dig själv, det kommer du må bättre av.

//L

2010-10-23 @ 12:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0