Jaktgalen!!

Ja, vad ska jag säga..

Min pappa, grabbarnas morfar, hälsar sällan på, då han tycker att avståndet på 30 mil avgör det.
Jo visst, det krävs ju planering om man ska hälsa på varann!
Det är ju inte gjort på en fisblink att bara fara iväg.
Jag vet att även vi är urdåliga på att hälsa på honom! Men det är lite svårare för oss att fara iväg, kan jag tycka, då vi är 4 st. som ska ha sovplats.
Fast vi var iväg i somras och bodde då i husvagnen. Det gick ju bra!

Han kom en gång och hälsade på grabbarna. Han umgicks med dem :)
Vilken lycka det var att se grabbarna njuta att morfar var bara med dem! Det pratade de länge om!
Barnen pratar ofta om morfar. Jag har sagt det till honom, men han tycker att "det är ju så långt".. För att sen prata om att han ska fara och jaga 45 mil bort! Då är det inte långt minsann :mad:

Den heliga jakten kommer i första hand och barnbarnen (hans avkomma) i sista :(
Det gör mig så... ledsen, besviken, butter, frågande, undrande.. Varför!?

Men, det är hans val. Det får stå för honom.


Jag hoppas att han kommer på en dag att han måste umgås med sina barnbarn, innan de glömmer bort honom  :(



Kommentarer
Postat av: Annelita

Tänk de som inom 2km avstånd då som inte ens umgås med sina barnbarn.

2010-10-30 @ 12:10:58
URL: http://annelitas.blogg.se/
Postat av: kicka

Som Annelita skriver... finns de som har mor och farföräldrar som bara bor ett stenkast bort. Men som knappt ser röken av dom iaf, och när de väl ses så kommer kaffekoppen och surr framför lek och bus med barnbarnen.



Skaffar man barn, så bör man ju ha i beräkningen att det någon dag även kan komma barnbarn.



Var glad att du har en underbar mormor till grabbarna =)

2010-11-01 @ 08:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0