10 sept.

Har nu precis kommit hem efter att ha skjutsat Rasmus till skolan.
Sent kom han också!

Därför att jag tänkte att Rasmus kanske kommer att lära sig när jag säger:
"Men skynda dig nu! Vi har bråttom!!
Varenda eviga morgon är det samma tjat..
Jag misstänker att han inte förstår de orden :question:
Och så är karusellen igång..
Jag blir stortokig när han inte lyssnar! Han tar det lugnt. Ingen brådska alls..
Jag blir sådär frusterat arg, så jag bara kokar inombords :mad:

Idag tänkte jag att vi kan äta frukost hela familjen :)
Inte behöva stressa, utan bara ta det lugnt!
När frukosten är uppäten vill han ha mjölk, vi säger att det är slut så han får dricka vatten.
Men nä, han ska ju ha mjölk! Jag säger att jag kan ge honom vatten, men nä, det ska han inte. Jag ställer tillbaka glaset. Han säger surt " Jag tar väl vatten då!" Jag säger att då får han ta det själv. Han hämtar vatten, dricker två klunkar , trots att han var ju så törstig.. Det vägrar jag! Han får vackert dricka minst ett ½ glas med vatten, han kan ju inte skita ner ett glas för bara två klunkar! Sagt och gjort..

När det är tio minuter tills det ska ringa in på skolan, så säger jag det till Rasmus.
Han frågar hur klockan ska vara när det ringer in, så jag visar.
Säger att han måste borsta tänderna, så han går upp.
Och där blir han.. Länge!
Han kissar, fast han redan gjort det, och sitter såklart en bra stund.

Jag säger då till Lars att "Nä, nu får han fasiken börja lära sig vad jag säger, när jag säger att han måste skynda sig!"
När klockan är 08.35, då det ringer in, beger vi oss iväg till skolan!
Jag säger till Rasmus att jag är frusterat arg inombords, men att jag vill inte visa det.. Och jag tänker inte tokköra bara för att han ska komma i tid!
Utan att nu får han börja lära sig vad jag säger till honom. Jo, det tycker han med.
Jag vägrar bli sådär arg och jag ska beöva må dåligt.. :(
När vi var på skolan 08.39, var inga kompisar ute. Så jag frågar om han tycker att det här var kul?! Nää.. Det tycker han inte..
Så nu hoppas jag verkligen att han kommer att förstå vad orden skynda och bråttom betyder ;)

Men åh, vad jag mår bra nu!!
Jag kände stressen komma stigandes där ett tag, men jag bestämde mig för att inte det ska bli så.. Och se vad mycket bättre det blev :)

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Annelita

Toppen Eva! :) Han kommer garanterat att minnas känslan av att komma in sist i klassrummet, där alla kompisar redan sitter. Nästa gång ordet "skynda" innan skolan sägs så kommer det nog också att uppfyllas!

2010-09-10 @ 11:02:08
URL: http://annelitas.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej gumman,

Du det är är nog åldern, Leo är precis likadan! Order "skynda" finns liksom inte i deras vokabulär. Många som säger samma sak om barn i samma ålder. Så tyvärr är det nog bara att bita ihop, försöka se till att man har gott om tid på sig (läs vi kliver upp nästan 2 timmar innan vi ska vara på plats och kommer ändå precis på minuten i tid :S).



Det är härligt med barn :D

Kram

marie

2010-09-15 @ 13:30:47
URL: http://www.hoya-marie.se
Postat av: Eva

Det är nog nåt envist virus som går, tror jag! ;)

Men skitjobbigt är det! Det ger nog med sig. Så småningom.. suck

2010-09-15 @ 22:40:33
URL: http://kvarnvagens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0