Pollykaka!

Då det är några som frågat efter receptet på Pollykaka, så kommer det här :)

Det blir ca. 10 bitar

‎2 ägg
3 dl socker
2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 msk kakao
50 g smör
100 g polly

1. Rör ihop ägg och socker, blanda mjöl, bakpulver och kakao i en separat skål och blanda sen i det.

2.Smält smöret och häll i det.

3.Smörj och bröa en form, häll i smeten och fördela pollygodiset över kakan.

4. Grädda i 175* ca 30 min. i nedre delen av ugnen.

Vi tyckte att kakan blev mer som en kladdkaka.. Vi gjorde det inte, men vill man kan man ha glass eller grädde till ;)

Kommentarer
Postat av: Karin Mannström

Hej!



Jag stjäl receptet, lät ju riktigt sliskigt gott, samtidigt som jag kopierat nån söt nalle.



Najs blogg. Duktig du är som skriver så mycket. Jag höll också på ganska länge att blogga, mest för att dokumentera min renovering av lägenhet. Sedan visste jag inte vad jag skulle skriva. Jag kanske ska ta upp det igen.



Grymt impad av viktnedgången!!! Shit va bra.



Ha det gott

//Karin



2011-02-15 @ 23:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0