Utskälld

..blev jag idag! 

När barnen är röda och torra om händerna så smörjer jag dem.
Igår var en tjej röd och torr om sin hand. Så jag tog Idominsalva och smörjde henne, precis innan hennes mamma kom.
Idag när tjejen kom på förskolan så sa hon att vi inte behövde smörja henne något mer. Nähä, hon har kanske av sin mamma fått någon supersalva som håller hela dagen, tänkte jag.

När tjejen skulle hem frågade hennes mamma:
-Har någon smörjt X idag?
-Nä, jag har inte hunnit. Men jag tänkte att jag skulle göra det nu.
-Bra! För jag vill inte att ni smörjer henne mer!
-Nähä...? Men vaddårå!?
-Jag har inte bett om att ni ska göra det! Så jag vill inte att ni gör det mer.
-Men jag gjorde det bara av omtanke. Eftersom att jag är känslig om mina händer. Så när jag blir torr spricker händerna och jag blöder. Så jag måste smörja mina händer jämnt. Så därför smörjer jag även barnens händer när jag ser att de är torra.
-Men jag har inte bett om det!
-Okej, men bra! Då var det absolut sista gången jag gjorde det! Kommer aldrig att hända mer!
Det sista sa jag med väldigt irriterad ton!

Jag som bara vill väl, och så händer detta...
Som tur är har inte detta hänt mig tidigare! Och då har jag ändå jobbat på förkola sen -96. Och mött många föräldrar!

Arg? Ja, jag blev arg!
Arg hund




Kommentarer
Postat av: veronica

Men pullan!

Du gjorde inget fel! Det är bara vissa människor som det är fel på. Du är suverän på ditt jobb och låt inget gro tvivel på det!

Men sedan -96, ja jo...jag har blivit utskälld säkert 20 gånger inom jobbet. Bara sedan i fjol ;-)

Kramis!

2011-01-14 @ 21:58:59
Postat av: Vickis

Jag bara GAPAR och ser även framför mig VEM som är så förbannade DUM rent utsagt!



Ni gör ett underbart jobb och så där får det inte gå till!!! LIDER med er!!!



Kram



2011-01-15 @ 00:04:53
Postat av: Eva-Lena

Men..... Och ingen förklaring varför? Allergi??

Du gjorde ju det av omtanke! Tycker mamman att det är skönt med torra händer?! Knappast!

Fortsätt du att bry dig om barnen men passa dig för just den föräldern, kanske hon har det jobbigt med sig själv just nu.

Och jag skulle gärna velat ha haft dig som dagisfröken när mina barn var små.

Kram!!

2011-01-15 @ 10:13:24
Postat av: Maria

Jag brukar inte heller vilja smörja min barnen med salva under dagen om det är minusgrader ute även fast dom kan vara torr. Men på kvällen då dom inte ska vara ute nåt mer så brukar jag smörja dom, om det behövs. Kanske denna mamma tänkte lika som jag gör och helt enkelt ville smörja in barnet själv när dom kommit hem.

2011-01-15 @ 10:43:11
URL: http://mammamariasblogg.bloggagratis.se/
Postat av: Eva

TACK Eva-Lena!! Det värmer att höra :))



Maria: Jag smörjer in mina barn när jag ser att de är torra. Oavsett om det är kallt eller inte ute. Det har ingen betydelse. Annars tar det betydligt mycket längre tid tills deras händer blir fina igen!

Och gällande mamman: Hon ansåg att det inte behövdes.

2011-01-15 @ 13:44:16
URL: http://kvarnvagens.blogg.se/
Postat av: Reneè

MEN ????? Väldigt jobbigt att få skit när man är omtänksam....Förstår inte alls den mammans reaktion.Eget dåligt samvete kanske ???

2011-01-15 @ 21:10:14
URL: http://motivlivh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0