Vab

Elias kom i morse och höll handen för munnen och lät, sådär som när man är på väg att kräkas.
Jag skyndade mig från sängen till toan med Elias efter. Men, det kom bara slem! Puuh!
Sen la vi oss i sängen igen och Rasmus vaknade och kom upp till oss han också. Vi låg och myste länge!
Elias mage började knorra och han var hungrig. Så vi gick ner och skulle äta. Jag frågade vad han ville dricka till-mjölk eller vatten!? Inget. Men lite saft då? (barnen får aldrig saft till frukost) Jodå! Men när frukosten var på bordet så ville han inget ha.. Varken saft eller smörgås.
Nähä, han som alltid äter annars?!
Så jag fick ringa runt till både jobbet, dagis och fritids och meddela att vi inte kommer (och att Rasmus inte behöver fritids)
När vi skulle skjutsa Rasmus på skolan så tog jag fram en påse, utifall att! När vi skulle gå ut till bilen håller Elias handen för munnen-..Mamma.
Shit!! Fort fram med hinken som jag tidigare hämtat, och eh.. Jodå, men inget kräk utan skum.
Så i bilen fick Elias sitta fram med hinken i knät! Utifall att..

Väl hemma igen, ville han ha smörgås och saft.
Men tror ni han åt eller drack? Nope.. Jo, en tugga.
Mys i soffan, surr med morfar på Skype och glad som en skit i stället ;)

Alldeles nyss ville han ha smörgås och saft, igen. En tugga från smörgåsen och ett glas saft blev det!
Bättre än inget..

Vi blir hemma imorgon också.
Bättre att grabben kryar på sig riktigt än att gå på dagis och kanske smitta ner andra (med magsjuka???)



Ikväll är det klubbtävling på Getberget, och Rasmus ska vara med :)
Mammas älskade storkille ♥



Lunchen är intagen och nu väntar "mitt-på-dagen-kaffe" ;)



Ha en bra dag!


[miranda-nalle-krya-p-dig_48637840_57341639.jpg]

Kommentarer
Postat av: veronica

Hoppas han kryar på sig! Det går ju nåt skit nu som alla verkar åka dit på förr eller senare. Här är det bara Darling som haft "riktig" magsjuka. Å så jag som mått illa i flera dagar.

Kram kram!

2011-01-19 @ 13:35:36
Postat av: Maria =)

Helt rätt att låta Rasmus vara med på klubbtävlingen =))

2011-01-19 @ 16:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0