Nyår

Ja, vad gör man på nyår?
Mamma sa att vi kan ju komma till dem. Visst vill jag komma dit och fira nyår! Vet inte när jag firade med dem sist :question:
Men jag sa ifrån. På nyårsafton har inte vi någon lust att gå 1.5 km med sovande barn i minusgrader.
Och sovplats där är inte att tänka på. Inte då tre sovplatser redan är upptagna..
Visst, vi har ju vårat snigelskal! Men dra husvagnen dit och försöka knöka in den på den trånga gården (vintertid), nej..
Kanske att man skulle bjuda hem några vänner!?

Vi blir i vanlig ordning hemma. Våran vana trogen så firar vi dagen till ära med
*3-rätters middag
*barnvin
*skumpa
*vin
*ost & kex
*godis
Har jag glömt något :rolleyes: Nä, det var nog allt :)



Min käre pappa med sambo och hund väntas komma upp till nyår :)
Fast de ska inte bo hos oss, utan hos min farmor.
Som han sagt så ska han komma hit och hälsa på oss! Men jag vet inte när..
Det här låter dumt, men jag hoppas att han har någon julklapp med sig till barnen! Det är inte det att jag vill att han ska köpa något till dem för hundratals-eller tusentalskronor! Nej, nej.
Utan jag tycker att eftersom att han bara har två barnbarn så kan han gott visa att han bryr sig om dem.
Något litet och uttänkt julklapp/present till var och en.

Ett år hade han köpt en varsin julklapp till dem. Vilket var jättebra!
Men det vara bara det, att de fick välja en varsin julklapp! Tänk om de valt samma paket då :bigeyes:
Hur hade han tänkt lösa det då :question:



Nä, ska läsa lite för Rasmus nu, sen kaffe med min käre sambo.
Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: KarinW

Håller tummarna med dig att det blir ett mysigt nyår med paket!Kul med en "händakalender", tänk allt kul som bara händer och som är oplanerat!

Gott Nytt År till dig från mig!

pst....du skriver väldigt bra!

2010-12-30 @ 22:00:44
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Eva

Tack Karin! :))

2011-01-01 @ 12:18:03
URL: http://kvarnvagens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0