Skam den som ger sig!

Det är ingen dans på rosor direkt att försöka gå ner några hekton.. Snarare tvärtom!
Det är lika svårt som om man ska smyga sig genom ett nässelsnår utan att bli nuddad=SVÅRT!!
Men, skam den som ger sig!

Ett par veckor efter jag började med slalomskola/träning började jag ändra min kost.
Kroppen (läs rumpan) har ändrat form sen jag började med slalom. Jag blev lite sporrad när jag märkte skillnaden, och började försöka ändra matvanorna.

Jag har i några veckors tid ätit mindre mat och desto mer grönsaker, är jag hungrig äter jag sötmandel eller solroskärnor, är jag sötsugen tar jag russin.
Så nu har jag gått ner 3 kg :) Inte mycket, jag vet.. Men ändå!

Ändå har jag unnat mig på helgen som chips (men då en liten påse) något glas vin och kanske lite naturgodis (men eftersom att de är så dyra, 14.95kr/hg, så tar jag mindre utav dem)

På veckorna-kvällarna om jag är hungrig så äter jag popcorn (vet inte om det är så bra, men det är ju bättre än att smäcka i mig någon macka!)


* Frukost-Naturell yoghurt, ägg eller havregrynsgröt och solroskärnor och några russin till, kaffe.
* Lunch-Som vanligt, eller sallad
* Mellanmål-Beroende på frukost.. Naturell yoghurt eller havregryn och mjölk med solroskärnor och några russin till.
* Middag-Som vanligt, eller sallad

Mellan måltiderna är det sötmandel, `kärnor, frukt ibland och vatten som gäller.
Smörgåsar har jag slutat med!

Promenader och slalom på det.

Jag tänkte ge upp för någon dag sen. Jag hade gått upp ett kilo men när jag ställde mig på vägen i morse och såg att jag gått ner igen, så blir jag peppad och orkar fortsätta!
Skam den som ger sig ;)


Håll gärna tummarna för mig! För jag brukar ge upp..

 


Kommentarer
Postat av: Bodil

You go girl! :)

Du får komma ihåg också att allt inte syns på vågen, genom att du tränar så får du ju faktiskt muskler också.

Bäst är att mäta kroppen, men du säger ju själv att du märker att formen på kroppen ändras så det ger ju mer resultat än vad man tror först. pepp

2011-02-17 @ 11:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0