Vacker

Hittade en bild på ett litet träd!

Ett gäng skogshuggare poserar framför ett nedsågat redwood-träd. Märk väl den magnifika sågen som männen i mitten av bilden håller i.

Ett gäng skogshuggare poserar framför ett nedsågat redwood-träd. Märk väl den magnifika sågen som männen i mitten av bilden håller i.

Mäktigt!!



--------------------------------------


Idag stundar dop för lille Villner ♥
Då jag har fått den stora äran att bli gudmor åt honom så ska jag läsa en dikt:


Att få ett litet gudbarn

är en gåva och en ära
- att man är så betrodd
att stå ett liv så nära.

Man länkas till varandra
med ett gudomligt band.
Så själsligt är man nära
fast man bara ses ibland.

Ett gudbarns liv man följer
av omtänksamma skäl
för man har fått till uppgift
att se till barnets väl.

Och även i det tysta
finns detta alltid kvar
- att man känner något särskilt
för det gudbarn som man har.


Otroligt vacker!
Det lustiga är att jag och svägerska fann och fastnade för samma dikt :)



image73




Ha en bra dag! För det tänker jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0