Dagens besvikelse men även ett "rekord"!

Idag fick jag meddelande om att min praktik inte kan förlängas. På A.F har de fått nya restriktioner om att A.F inte får förlänga praktiken.
Fy, vilken besvikelse..
Jag har sen min praktik påbörjades fått jobba väldigt mycket! Nu har jag bara tiden ut, till mitten på februari.
Sen blir det att bli riktigt arbetslös igen. Jag kommer inte att få jobba alls så mycket sen.. För vem kan lova att jag ska få jobba minst tre dagar/v.? Ingen.
Men! Det finns inget ont som inte har något gott med sig.
Barnen behöver inte vara på dagis och fritids så mycket! :)

Men trist är det ändå :(



Jaha ja. Ikväll var det dags för slalomskola för min del. Jodå, det gick alla tiders! Men nog allt blev det lite oj ooj ooj ooooj för mig ;)
Och så slog jag med all säkerhet rekord i backen :D
Bara tre vurpor gjorde jag!! :D
En i liften när jag skulle kliva av, varav att en åker på mig. Sen gick det lite väl fort, så då blev det en till!
Och en tredje, men mina ben var antagligen trötta..

Och så gjorde jag en sak som jag aldrig i mitt liv trodde att jag skulle göra :bigeyes:
Jag åkte ända från toppen! (barnbacken iofs, men det behöver ingen veta ;)

I morgon lär jag med stor sannolikhet ha träningsvärk ;) Det värker redan nu i mina armar!
Men på´t igen nästa måndag :)


Nu lär jag garanterat somna ovaggat.

Sov gott!
bloggphoto_12256sova_1190758376_339080


Kommentarer
Postat av: Vickis

Fy vad taskiga dom är!!! Vi kommer att sakna dig jätte mycket... Men du får söka till den nya bemanningsgruppen som ska komma igång!!!



Hade ju hellre sett att du vart kvar!!! =(

2011-01-17 @ 23:35:05
Postat av: Marie

Åhh gumman vad jättetråkigt att du inte får förlängt på din praktik! :(( Man undrar ju om det inte är bättre att folk får jobba än att få fler arbetslösa.. Riktigt dåligt! Du kanske boka ett möte till med med din handläggare och "bråka" lite om det här. Kanske kan löna sig?!



Men visst är det också så, att barnen tjänar på det. Fast ibland önskar man ju att det fanns dygnet-runt-dagis ;) när dom är på sitt värsta humör.



Jag är i valet och kvalet om grabbarna måste få längre dagar själv. Dom går långdag på måndagar 8:15-16:30, annars är det 8:15-13:15, onsdagar ledigt. Men från nu i vår försvinner den lediga onsdagen, Leos fröken tycker att han borde gå då också (fast man kan ju undra om då 6-års är "frivilligt"). :s



MEN jag hinner ju aldrig jobba klart de dagar barnen slutar tidigt utan får fortsätta jobba när jag hämtat dom. Bara att skjutsa och hämta dem tar 2 timmar om dagen. Anledningen till att det blev såhär med korta dagar var ju för att Leo verkligen vantrivs på fritids, får ångest när han måste vara där på måndagar. Ingen bra personal tyvärr! :( Men det är ju bara att kämpa på.



Kramis

2011-01-18 @ 09:55:59
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/
Postat av: Linda

Trist att de inte kan förlänga..:/

Men det är bra att du ser det positiva i det hela :)



Roligt med slalom :) du ska se att snart susar du ner för hela backen ;D

//Kram kram

2011-01-18 @ 21:30:40
URL: http://lindathatsme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0