Inte som man tänkt sig

I går somnade barnen sent eftersom att Rasmus hade slslomträning och jag & Lars var på möte. Elias somnade runt nio, och Rasmus runt halv tio :bigeyes: Suck..
Men i morse så vaknade Rasmus och Elias efter åtta :) Så skönt att de fick sova ut!

När jag kom hem, så var alla på uruselt humör!!
Lars var sur och fruktansvärt irriterad (hungrig) och barnen var griniga (trötta). Och jag drogs med av dem.. Fy f---n, säger jag bara :mad:

Rasmus höll på att tjata om att han ville ringa en kompis:
-Det är väl klart att du får ringa honom, svarade jag.
-Jippi!
-Men du får inte fara till honom.
-Men ååh, dumma!!!
-
Klockan är jättemycket och vi ska bara äta och se kalendern. Så är det läggdags sen för dig.
Nog diskuterat om den saken!
Han var sur, kan jag säga.
Ja, ibland är man inte mycket värd som mamma..

När maten stod på bordet så ville inte Elias äta potatisen.
-Jag tycker inte om potatisen! Den smakar inget gott.
-Men den smakar ju som vanligt, det är inget fel alls på den.
-Jag vill inte ha..
-Men ät bara lite.
-Jag vill inte!
Han tar tallriken och ställer undan den på bänken.
-Nä, stopp nu! Du kan omöjligt vara mätt på det där lilla. Kom och sätt dig igen!
Han tar tallriken och sätter sig vid bordet.
-Ät bara fem potatisbitar så kan du gå sen.
Så börjar han leka med potatisen, så jag sa till:
-En gång till du leker med maten och jag bär upp dig och gör i ordning dig för natten!
Mycket riktigt, han börjar leka igen.
Meddelas kan att.. Nu är mamma Eva väldigt arg!
-Nu är det jag som bär upp dig!
-Nej, jag vill äta min mat!!
-Glöm det! Då skulle du ha gjort som jag sa till dig!
Jag bär upp honom och tvättar honom för natten. Läser en bok, nattar honom, sen sover han..
Det är ingen dans på rosor direkt att vara mamma..


Ont i huvudet har jag.. Druckit för lite kaffe idag. Endast två koppar!
Jag får ta mig en mugg snart ;)

Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: linda

Jaa du, ibland kan det va tufft. Kanske han är utvilad och vaknar på rätt sida imorgon då :)

Lucas har inte varit något mer dålig så om det är bra imorgon kanske bi kan höras på Torsdag? Då va Lars hemma med Rasmus va? Jag ringer.

Kram Linda

2010-12-21 @ 20:44:24
URL: http://lindathatsme.blogg.se/
Postat av: Mamman

Åh, känner igen alltihop...Lika UNDERBART som det är att vara mamma, lika SVÅRT är det !!!

2010-12-21 @ 21:21:57
URL: http://motivlivh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0