Räddande ängel

Haha, vilken förmiddag!! :D
I morse skulle jag och pojkarna fara och ombesiktiga bilen.
Jag var in och sa att jag skulle göra en ombesiktning, han kollade papperet och sa:
-Det här var ju inget allvarligt, du kan köra in bilen på en gång.
Så jag körde in bilen.
Killen sa:
-Då måste jag be dig om 200kr.
-Självklart!,svarade jag.
Så jag ska ta fram plånboken ur handväskan. Handväskan som ligger i sätet bredvid mig. Alltid annars, men inte nu :bigeyes: Shit, vart f---n är handväskan???
-Tyvärr, jag har glömt handväskan hemma?! Jag som alltid annars har den med mig!
Tårarna brände bakom ögonlocken..
-Jaha.. Vart bor du?
-I Ljunga.
-Mhm.. Vart jobbar du?
-I Torpshammar. 
-Det var värre.. Men, du kan komma i morgon!
-Ja, det kan jag göra. Vilka öppettider har ni?
-Vi har öppet som vanligt.
-Då kommer jag i morgon i stället! Nä, förresten, det går inte.. Min sambo ska ha bilen..
-Då var det värre. Kommer du inte i morgon blir det körförbud.
-Jo, jag vet..
-Men finns det någon du kan låna pengar av?
-Nä.. Jag känner inte så många här i Ånge.. Jo, förresten, min svägerska!
Så jag ringde henne och fick låna pengar av henne :)
Tack, du var verkligen min räddande ängel idag!!

Efter att jag lämnat barnen på fritids och dagis så for jag hem och hämtade min handväska! Men när jag nästan var hemma så ringde Lars och frågade var jag var. -Hemma för att hämta handväskan!
Då sa han att det hade inträffat en trafikolycka på E-14, så det var nog bäst att jag kanske skulle ta en annan väg till jobbet.
Jag tänkte att jag kan nog ta den vanliga vägen, det går nog fort ändå. Pyttsan!
Det var en otroligt lång kö, så bilarna vände för att ta den andra vägen. Lastbilarna blev stående kvar. Även jag fick vända..
Så istället för att jag skulle börja kl.10 började jag kl. 11..

När arbetsdagen var slut och jag var hemkommen var klockan strax före 18.
Väl hemma och maten uppäten så skjutsade vi bort barnen till mamma och Arvid, för vi skulle fara till Ånge och handla lite julmat.
När vi skulle hämta dem, så ville de inte hem!?
De ville sova där. Sagt och gjort, de blev kvar :)

Nä, nu måste jag sova!!
Klockan ringer 5.30. Urk..

Nattis på Er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0