Barnmisshandel

På Facebook idag såg jag:

‎"Ett barn sa till sin mamma "mamma jag målade dina lakan med läppstift"
rasande slog hon sitt barn medvetslös. Sen ångrade hon vad hon hade
gjort och bad sitt barn att "öppna ögonen" men det var för sent. Hans lilla hjärta hade slutat slå. I sovrummet på lakanet stod det, "MAMMA JAG ÄLSKAR DIG". Lägg upp detta på din status i (minst) en timma för att visa att du är EMOT BARNMISSHANDEL!

Som jag har tänkt på det här sen jag såg det.. Det gör ont i mig ;(

Men barnmisshandel är inte bara slag! Utan även:
*Misskötsel
*Hårda-grymma-nedvärderande-kränkande ord och handlingar

Så jag tog och googlade hur statistiken är för anmälda fall:
Mot barn 7-14 år
*År 2000: ca 5.700  
*År 2009: ca 8.900

Mot barn 0-6 år
*År 2000: ca 1.000
*År 2009: ca 2.100


Vilken ökning?!! :bigeyes:
Tänk alla de fall där barnmisshandel inte blir anmälda... :(

Det värker, det gör ont, jag blir så ledsen ;(


Stackars, stackars barn som bor i fel familj ;(
De har ju inte bett om att få bli födda till denna värld.. Och så blir de utsatta på ett sånt grymt sätt :(


Kommentarer
Postat av: ullis

Kan inte annat än att hålla med!! Kan inte sluta tänka på texten, den fick mig verkligen att må illa! Jag fick akut kramp efter Daisy när jag läst det där. :S

2010-11-17 @ 21:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0