Grattis på Farsdag!



Insåg precis att jag har alltför få bilder på min pappa. Men här är ett i alla fall!

Min pappa träffar jag allför sällan.. Tyvärr.
När vi väl träffas så känns det liksom som att vi alltför lite att prata om. Det blir lite sporadiskt, det som faller en in. Inget gemensamt ämne. Men om jag vore jaktintresserad så skulle vi kunna sitta i timmar och dagar och bara prata om ammunition, gevär, jaktkläder, jaktbyten.. Ja, allt som hör jakten till!
Eller om jag vore intresserad av motorcyklar så skulle vi också kunna sitta länge och prata om mc-kläder, kängor, resor vi planerat att göra eller har gjort.

Pappa och mamma var ihop några år innan jag föddes. Men de bröt upp ett par år efter min födelse.
Så mamma har ensam tagit hand om mig.

Visst, jag har ju träffat min pappa! När han bodde i Erikslund, Ånge, Frösön och Bräcke. Men sen han flyttade till Våmhus så blev det alltför sällan.. Dels bodde han för långt bort och dels så skaffade jag familj.
Från början så var jag och Lars ner ett par gånger om år, men sen när barnen kom så har det inte blivit av. Eller alltför sällan rättare sagt.
Jag saknar den där kontakten med pappa, som många har med sina pappor! Även om vi pratar i telefon, så blir det inte alls samma sak..

Men pappa är min pappa. Och jag älskar dig!


Fast jag kan nästan säga att jag har två pappor!
Jag har ju Arvid. Eftersom att han och mamma träffades när jag var ca 5 år. Så har han funnits där sen dess. Han har hjälpt, uppmuntrat, lyssnat etc.

Så ja. Jag kan säga att jag har två pappor :)



En bild på Arvid!


Grattis till Er på Farsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0