Sura miner, eld och popcorn

På Elias dagis går det magsjuka. Gläsch!!
Vill inte ha den hemska, vidriga sjukan innanför dessa dörrar och väggar!
För några år sen när jag jobbade på en förskola så hängde det i köket en lapp om några tips. Det var några tips om hur man lindrar heshet, hosta och bland annat om hur man förebygger magsjuka!
En msk citron. Så enkelt är det! Eller var det en halv!?
Men, jag tar alltid mer citron än som behövs ;)
Faktum är att jag (peppar, peppar..) inte har haft magsjuka sen jag började med det! Inte barnen heller. Vet inte om det bara är tron som hjälper till eller vad. Men det funkar :)


Nu har jag gjort upp eld så jag kan fixa mitt otvättade hår. Så vi kan fara på bio sen :)
Vilket jubel barnen gav när jag berättade!!
Jag har bokat biljetter, så vi måste fara om en stund bara.



Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Amelie

Hoppas att ni får det trevligt idag!!

2010-11-21 @ 10:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0