Dagen efter

Kan tyckas som "dagen efter" ;)  Men nu var var det inte så. Utan dagen efter fotograferingen igår!

Jag och V for strax efter kl.14 och kom ner i lagom tid för att hitta parkering och käka lite. Parkerade gjorde vi på fisktorget. Och mat blev det på Chinatown, kinamat med andra ord :) Och kaffe och dessert ;)
Där satt vi länge och väl och skrattade som vi gjorde förr i tiden! Så jädrans kul!!
Servitrisen var så snabb! Bara man lagt ner gaffeln så stod hon där och frågade om hon kunde duka av. Eh.. Ja, det kan du.
Men så gör man väl ända inte!? Rycker nästan gaffeln ur mun på en.
Men hon tyckte kanske att vi hade suttit för länge eller att vi var för "skrattiga"?!  :D Vad vet jag..

Sen gick vi till Statshuset, där www.modellab.se höll till.
Vi hade tid 17.15.
Anmälde oss, och tjejen sa att "från och med nu så kommer det att ta fyra timmar".
Okej, tänkte vi, allt tar väl sin tid. Men inte så länge?!
Vi satte oss och väntade och väntade och väntade och... Så äntligen var det vår tur! Ungefär 19.45 fick vi komma till sminket. Det tog inte så många minuter att bli sminkade. Proffs eller.. Men nöjd blev jag!

Så fick vi sätta oss att vänta..igen.
Suck, denna väntan..
Jag sa till V att, går jag på toa nu så lär de väl säkert komma och ropa upp oss. (jag tordes inte gå på toa i fall de skulle komma..) Men jag blev tvungen ändå, jag kunde inte hålla mig..
Mycket riktigt!
När jag kom tillbaka så hade de ropat upp oss!
Tjejen kom tillbaka, så då var det vår tur att bli fotograferade!

45 bilder tog hon.
Fort gick det, proffs som de är!

Sen skulle vi välja ut vilka bilder vi ville ha. Mycket lättare sagt än gjort!
Trodde att det skulle bli en enkel match att välja. Glöm det!
Men, vi lyckades välja ut 10 bilder :)

När kl. var 21.20 sa tjejen, som jobbade där, att "jag vill inte stressa er, men vi måste vara ute senast 22".
Jag och V var sist ut.. Men allt tog ju sin tid!

Så det blev sent innan vi var hemma..
Men det var det värt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0