Första intrycket!

Jag är så glad och tacksam över att jag får jobba så mycket :) Jag ränner runt på olika förskolor och får äran att träffa så många härliga ungar! Och jag får många trevliga, härliga arbetskamrater på köpet då jag ränner runt ;) Jag kan inte minnas att jag har blivit otrevligt bemött någon gång. Jag har bara blivit bra bemött och väl mottagen! Och då inte bara av personal och barn. Utan även av föräldrar!

Jag är ju den som går efter första intrycket.. Tyvärr. Så för mig är det väldigt viktigt att jag presenterar mig första gången jag träffar någon jag inte mött förut! Med ett leende. Hemskt vore om jag inte skulle bry mig i att presentera mig och föräldrar, barn och personal skulle tycka att jag vore en sk. bitterf---a :bigeyes:
Då jag har varit runt på flera ställen, så har jag varit med om att många av personalen inte presenterar sig för föräldrar. Då det är inskolning tex.
Dålig stil tycker jag!
Det är viktigt att föräldrarna får veta vem som ska ta hand om deras barn!

Summa sumarum av det, ge ett bra bemötande och du får ett bra bemötande tillbaka! Och, du blir ihågkommen som den trevliga med ett leende :)


Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Marie

Där satte du pricken över i:et iaf! Vi träffar periodvis många nya vikarier både på Leos skola och Noels dagis. Och det känns verkligen inte roligt att lämna över sina älskade barn i händerna på en person som inte ens orkar hälsa eller presentera sig. Förutom att det faktiskt hör till god uppfostran och god hyffs att säga hälsa (vilket många verkar tycka är öveskattat). Så lämnar man ju över det mest värdefulla i ens liv till en vilt främmande människa, att då den personen inte ens orkar ta sig 5 sekunder att komma fram och presentera sig, är extremt dålig stil.



Vet att du alltid är noga med sånt, och jag kan säga att jag önskar att du var på Noels dagis det skulle kännas trygg och bra. :)

Kramis gumman

2010-10-26 @ 16:49:56
URL: http://www.fotofyndet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0