Kan inte!

Elias har kommit in i en "kan inte"-period. Suck..
Han kan ingenting!

*kan inte äta-"snälla (säger han då vi säger att nej, det gör vi inte), kan du mata mig" Men det vägrar vi göra! Då det är nästan varenda måltid som han gör så. På förskolan har de aldrig hjälp honom. De blev brydd då jag berättade hur han gör hemma! (Okej, vi har hjälpt honom nångång bara för att han ska få i sig mat och inte komma springandes när han lagt sig)

*kan inte klä av sig-han kan inte klä sig. "Hjälp mig!!" Vägrar vi också göra, en liten hjälp kan han dock få!

*kan inte gå upp på toaletten och tända lampan?!, står hellre nere och hoppar sig förtvivlad för att vi inte går upp och..tänder lampan.. Det är inte mörkt uppe (på kvällen) då det är lampor tända! Men ändå..så kan han inte.

Jo, han kan! Men han är bara så förbannat tjurig så att han vägrar.
Det är så jobbigt :(
Men det går väl över.. så småningom.
Hoppas jag..



Kommentarer
Postat av: ullis

Åh, jag förstår! Det blir en onödig frustration.. Daisy gör exakt lika med, ja.. ungefär samma saker som du nämnt. ;)

2010-10-16 @ 10:39:34
URL: http://parameddeq.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0