Middagsbjudning

Japp, det stämmer.
Våra nya grannar var hit i eftermiddags och bjöd dit oss på middag på onsdag. Trevligt, mycket trevligt må jag säga :)
Det var inte något som jag hade väntat mig, eftersom att vi inte har umgåtts speciellt mycket.
Men såklart att man tackar ja!
Det lilla vi har träffat dem, så är vårat intryck av dem att de är oerhört mycket trevliga :)  

Såklart när man är bortbjuden så har man med sig en "gå-bort-present"!
Men nu till den frågan, vad ska vi köpa med oss?
Eftersom att de annars bor i Las Vegas, så kan vi inte köpa med oss blommor :rolleyes:
Vin? Någon finare sort. Eller nåt slags ljusarrangemang, från blomaffären (Söderbergs)?
Eller vad??
Har ni något annat bra förslag!?




Nä, lite kaffe och fundera vidare kanske :D


Kommentarer
Postat av: Reneè

Va kul !!! Ett " finare" vin tycker jag är toppenfint att ha med sej när man är bortbjuden.



God fortsättning !!!!

2011-01-02 @ 20:44:22
URL: http://motivlivh.blogg.se/
Postat av: kicka

Ska ni till grannen på middag är nog inte en gåva så viktig känner jag...

2011-01-02 @ 21:30:55
Postat av: Peter Olsson

Så klart ni kan ta med blommor. Man tycker nog lika mycket om blommor fastän man bor i Nevada, om inte mer eftersom det är ett ökenland. :-)



Roligt med liv i Disponentvillan!

2011-01-02 @ 21:45:07
Postat av: Eva

Reneé: Det lutar kanske åt det hållet! Återstår att se ;)



Kicka: Det är en självklarhet, tycker jag, att man tar med sig något! En fin gest liksom :)



Peter: Men visst skulle vi kunna köpa blommor! Det brukar jag göra annars. Men det är bara det att de far tillbaka till Las Vegas till helgen.. Fast förvisso, så kan de ju slänga buketten sen ;)

2011-01-02 @ 21:57:49
URL: http://kvarnvagens.blogg.se/
Postat av: Linda

Håller helt med dig där, jag hade absolut haft med mig något! Antagligen nåt alkoholhaltigt med fin presentförpackning. Ha så kul! :)

2011-01-02 @ 23:34:59
URL: http://www.ldezign.se
Postat av: Eva-Lena

Men vad kul!! Vilket bra initiativ av de nya grannarna!! Håller med dig Eva.. Självklart att ni ska ta med något, det hör till vett & etikett. Men sen vad ni tar med spelar inte så stor roll, blomma, flaska, hembakt kaka eller liknande är lika ok, tycker jag i alla fall.

Ha det så roligt, vem vet, det kan vara era nya vänner för livet?!

2011-01-03 @ 08:54:37
Postat av: Marie

Ett gott vin eller blomarrangemang uppskattas väl alltid. :) Spännande att lära känna nya människor, hoppas och tror att ni får en toppenmysig kväll.

Kram

2011-01-03 @ 18:27:37
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0