Redan

Idag skulle Rasmus följa med sina "bonuskusiner" hem. Och min brorsdotter skulle jag skjutsa hem, när jag ändå hämtade Elias. Han ville visst bli kvar där och leka. Klart han fick det! 
Så när jag kom hem så körde jag in några kärror med ved, skottade, eldade, hängde tvätt, tvättade, dammsög och plockade ur diskmaskinen. Känns som om jag var lite effektiv ;)
Skönt att få lite gjort när inte barnen var hemma. Det hinns med mer då. Konstigt det där!? Fast, annars så ska det lösas konflikter och bla, bla... Hela tiden!!

När jag hämtade hem barnen så var Rasmus supertrött. Det blev onödiga diskussioner om varför han måste duscha. Som han så lätt gör annars! Han gnällde och gnölade, tills jag blev riktigt arg på honom! Det känns inget bra att behöva bli det :( Men vad göra..?
Han erkände i vart fall att han var trött, och att han ville sova.
Så när klockan var 19.00 låg barnen och ungefär 19.30 sov de. Nu!? Rasmus brukar vara vaken till framåt 20.00-20.30 annars!
Så jaha, vad göra nu då? Softa i soffan med Lars kanske :) Men risken är stor att jag somnar... Trött och seg som bara den idag.
Nä, det blir en kvällstår och sen krama kudden.

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh du var duktig igår! Visst är det skönt! Trist bara att det håller sig fint så kort stund..



Hann också en del, trots att barnen hade sin ledigadag. Jobbade såklart fram till 16:50, in med ungarna i bilen för att lämna posten (ska lämnas senast kl 17). Hade problem med pelletsbrännaren så det gick åt mycket tid på den, men jag fick igång den till slut :)



Passade på att att handla när vi ändå var på Ica med posten där, men glömde det vi verkligen behövde. Haha



Hem lagade mat, plockade ihop. Plockade ur diskmaskinen, in med nytt, tvättade två maskiner tvätt, dammsög, plockade in tvätt. Duschade båda barnen. Kände mig också rätt duktig igår kväll :D



Kramis

2011-01-13 @ 11:54:31
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0