Vad göra

Idag tog vi skotrarna upp till Gransjöbodarna, och köpte oss lite fika. Mycket folk var det dessutom som hade varit där. Kul!
När vi skulle hem så var Elias "i sitt rätta esse". Han slog Rasmus och jag sa ifrån: "Slåss du en gång till så lyfter jag ur dig!" (ur skoterpulkan)
Mycket riktigt, så slog han Rasmus igen. Jag gick dit och lyfte ur honom.

När vi var väl hemma så sprang barnen iväg till (den gigantiska) snöhögen och lekte.
Rasmus tog sin snowraiser och åkte nedför backen. Jihoo, vilken fart!! Men det gillades väl inte av Elias.. När Rasmus kom ner för backen och stannade så kom Elias dit och slog honom. Jag rev ifrån att han skulle sluta. Men nä då, då sprang han och hoppade på Rasmus.
Nu är mamma Eva mycket arg på sin son!

Jag tog Elias och ledde in honom, klädde av han sina ytterplagg. Elias säger då: Du är dum mamma.. och pang! Så slog han mig.
Nu får jag ett rosenrasande utbrott på Elias och "säger" till honom att han "ska sluta med dessa ärmade dumheter att slåss! Nu är det nog!"

(Ja, arg blir jag , men inte såhär arg :mad: Som tur är händer det inte ofta!)





Jag lyfter upp honom och ska bära upp honom till sitt rum, men jag snubblar med honom. Jag tror att jag ska ramla över Elias, men det går bra. Som tur är! Men mitt ben.. AJ!
Elias åker in på sitt rum och jag säger till honom att han ska stanna där.
Där satt han i säkert en halvtimme och grät. För han vet mycket väl att han gjort fel!

Jag känner mig hemsk som måste bli såhär arg :( Men vad göra...

(Och det är bara när Elias är trött som han har dessa j-vla dumheter för sig. Annars är han en underbar härlig kille ♥)


Hur skulle ni göra i en sådan situation som denna?
Vad gör ni för att markera när barnet/barnen gjort/gör fel?

För markera måste man göra!
Vare sig man vill eller inte..






Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag skulle nog ha gjort samma sak som du, om jag hade haft barn som var tillfälligt dumma.

Man ska inte slåss. Så är det bara. Hoppas att han förstår det.

2011-01-16 @ 22:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0