Dyrt

Nu är kaffet uppdrucket. Sambon begav sig iväg på en liten skotertripp, och barnen spelar spel och leker.
Själv sitter jag här med snuv i näsan och nysningar omvartannat... 

Då Skorpan inte äter vad som helst för torrfoder så gäller det att försöka tänka till, Vad kan hon tänkas äta!?
En dag förut köpte jag ICA´s torrfoder då det var billigt, tänkte att hon kanske äter det! För länge sedan åt hon Euroshopper´s torrfoder. Det var bra, för det var ju billigt ;)
Men sedan har hon ändrat sitt smaktycke.
Hur som så köpte jag igår ett torrfoder på affären. Bilanx, heter det. Jag köpte den lilla påsen på 500 g som kostar 43.95 kr :bigeyes:  Den stora påsen på 2.5 kg kostar 155 kr!! Men men, bara hon äter så köper jag det.

Jodå, hon åt. Eller åt, svalde rättare sagt! När hon gillar något så tuggar hon inte, hon sväljer. Med den följden att hon kräks. Och kräktes gjorde hon..
Två gånger igår kväll var hon på väg, men vi hann "slänga ut" henne. I natt vaknade jag av att hon var på väg, på min mage på mitt täcke, men jag "slängde" ner henne på golvet. Och i morse hade hon kräkts... i soffan :O
Enda nackdelen med att ha tygsoffa..
När vi hade den omysiga skinnsoffan var det bara att torka om det kommit något på den. Men en tygsoffa.. Nej, det går inte. Det är bara att försöka tvätta så gott det går.

Nu sitter Skorpan och tigger mat. Jag måste ge henne, för hungrig kan hon ju inte gå och vara! Men då får hon gå ut sen ;)



Ha en bra dag alla vänner!


106917.510x0.jpg


Kommentarer
Postat av: Sara

Jo jag tycker att det är barnmisshandel, att smeta på en massa smink å en massa opassande kläder. Näe usch, skulle aldrig kunna göra så mot min dotter.



Barn ska få vara barn så länge som möjligt, men klädbutiker gör det inte bättre när dom lockar barn att köpa stringtrosor för dom måste sätta på Hello Kitty & snobben på sakerna. Stog i kassan så va de en tjej som va mellan 10-13 år å köpte ett par string, skulle inte godkänna de som förälder att min dotter köpte nått sånt i den åldern

2011-01-22 @ 16:16:45
URL: http://blogg.vk.se/sara&ante
Postat av: Marie

Du vet Eva att det finns matskålar som är "uppdelade" liksom, just för katter och hundar som kastar i sig maten för snabbt.



Sånhär t ex. http://djurmaxi.se/matskal-slow-feed-p-3946.html



Finns även torrfoder som har stora bitar, t ex. Royal canin oral sensitive har hört att det får katterna att vara tvungen att tugga maten innan dom sväljer.



Hoppas du får ordning på det för en katt som kräks överallt är ju aldrig roligt.. :S Lycka till

Kram

2011-01-24 @ 13:05:06
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/
Postat av: Marie

Glömde skriva ett alt. (om än lite mera stökigt) är att sprida ut maten i huset så hon får leta efter den. Alt. köpa en leksak (finns flera varianter) med hål i olika stolekar el. plattor som katten ska skjuta åt sidan för att hitta maten. Går ju även att göra en egen av kartong och lite tejp ;)

Kramis

2011-01-24 @ 13:22:09
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0